Huset til Kenny

Huset til Kenny

torsdag 13. november 2008

117 Days; 103 Days

Da har jeg vært i USA i 117 dager, og hos min vertsfar i 103 dager. Er en god del som har kjedd siden sist gang jeg skrev her, men får vel skrive litt her igjen. Siden sist har det vært homecoming dance, et skuespill og Halloween. Og selvfølgelig, forball laget til skolen jeg går på vant region mesterskapet, nå er det bare å vinne stat mesterskapet igjen.

På Homecomingen var ikke så veldig spesiell. Under hele uka kledde folk seg ut etter hva som var dagens klesstil, og på lørdagen var det dans. Jeg gikk ut med en som heter Amanda Tuder. Vi tok et bildet, men det er ikke på dataen. Selve dansen var litt spesiell. Jeg kaller det "Gutten bak jente og riste på rompa" dans, for det var det det virka som at alle gjorde.

Jeg har også vært med i noe kallt "Whodunit" som er et middag skuespill hvor en ring har blir stjålet, og publik
umm er med på å løse mysteriet etter de hadde spist spagetti. Det viste seg at jeg var mesterhjernen bak det hele. Jeg var nemmelig manne  til hun som ringen ble stjålet fra, og jeg likte hvist ikke henne, så jeg lot noen stjele ringen slik at "kona" mi ville gå etter tyven i flere år. Hadde også en datter foresten.

Ellers har jeg hatt det kjempe gøy, hvis vi ser bort i fra forrige uke. Jeg var dårlig og hadde hjemlengsel, men det er vel bare vanlig regner jeg med.

Neste semester skal jeg starte med fire nye dag, eller den ene er en fortsettelse på noe jeg har dette semesteret. De fire er:

-Drama
-Civics (som er U.S. Government)
-Algebra 3
-American literature (eller britisk blir det dette semesteret)

Så får jeg vel fortelle litt om det jeg driver med her da, og starter med skolen:

I første time har jeg Amerikansk Literatur. Cirka en gang i uken har vi en glosetest, og vi går igjennom flere tekster. Læreren min er Mrs. Guest og en ganke hyggelig. Hun prøver på det beste å uttale etternavnet mitt.

I andre time har jeg Economy. Mr. Dicky er læreren min der. I den klassen lærer vi om forkjellige måter økonomien i et land kan styres.

Etter det har jeg første lunch av fire. 

I tredje time har jeg P.E. eller gym. Der er Mr. Garner læreren min. For å være ærlig virker han ikke særlig engasjert. "Gå eller løp fire runder, så kan dere gjøre hva dere vil" er nesten en direkt oversettelse av det han sier.

I fjerde time har jeg U.S. History med Mrs. Davids, men hun har en student lærer som heter Mr. Oni. Han er ferdig neste fredag, og vi skal ha en fest da. Ellers er klassen ganske interesant. 

Etter det er det tid for aktiviterer, for skolen er ferdig. Jeg er med i Drama klubben (som sakt før) kallt "Off Broadway
". Har allerede vært med i et stykke som nevnt før, og er nå med i mange danser til noe som kalles "5,6,7,8". Drama læreren heter foresten Mrs. Chidlree.

Den 27 November er det Th
anksgiving, og jeg har fri den hele uka. Blir spennede å se om jeg liker det, og om jeg går opp noen fler kilo enn det jeg allerede har.

Vel, jeg kommer ikke på noe mer, så jeg får skrive igjen en annen gang =)

Ingen kommentarer:

Kenny

Kenny
Min vertsfar

Jarod

Jarod
Min "bror"